Portal - Stary Sącz
polski Strona główna / Konkurs Baltie
Niedziela - 22 października 2017 Halki, Filipa, Przybysława     "Kto chce rozkoszować się radością - musi ją dzielić. Szczęście bowiem narodziło się jako jedno z bliźniat " - George Gordon Byron
 
Baltie 2016 informacje ogólne
Konkurs Baltie 2015/2016

Podstawowe informacje
  • Konkurs "Baltie" to indywidualny międzynarodowy konkurs programowania w języku Baltie 3 (do roku 2012 był to konkurs drużynowy).
  • Jest on przeznaczony dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych, gimnazjów, szkół średnich, uczelni oraz dla organizacji pracujących z dziećmi.
  • Konkurs prowadzony jest na konkursowym serwerze SGP - platforma konkursowa Baltie.
  • Organizatorami konkursu są: SGP Systems (Czechy). TIB (Czechy). TIB (Slowacja).
  • Partner strategiczny INTEL, Polska.
Kategorie
  • A - grade 0.-3. (uczniowie z przedszkola i uczniowie z klas I-III SP)
    B - grade 4.-6. (uczniowie z klas IV-VI SP)
    C - grade 7.-9. (uczniowie z klas I-III gimnazjum)
    D - grade 10.-13. (uczniowie z szkoły ponadgimnazjalnej)
    E - grade 14.-18. (studenci uczelni)
Zadania
  • Zadania dla wszsystkich etapów są w takim samym formacie jak w konkursie Junior. Zapoznajcie się dokładnie z zadaniami #0, #7 i #13 w konkursie Junior B3.
Etapy konkursu
(Plan jest wstępny, może ulec zmianie. Proszę nas informować, w przypadku kolizji z innymi, zwłaszcza przedmiotowymi, konkursami.)
  • Zgłoszenie do konkursu
    Do 31.3., 17:00 - nauczyciel na serwerze zgłosi szkołę oraz uczniów (patrz poniżej: "Zgłoszenie szkoły, uczniów").
  • Etap domowy
    17.2., 08:00 - 9.4., 16:00
    Wyniki: nie są publiczne, widzą je (na bieżąco) tylko zalogowani nauczyciele szkoły.
  • Etap szkolny
    14.3., 08:00 - 9.4., 17:00 - szkolne konkursy
    Wyniki: nie są publiczne, widzą je tylko zalogowani nauczyciele szkoły.
  • Etap wojewódzki
    11.4., 08:00 - 16.4., 17:00 - wojewódzkie konkursy
    17.4., 17:00 - opublikowanie wojewódzkich wyników
    Do etapu wojewódzkiego zawodników nominują nauczyciele według wyników w szkolnym etapie, w zależności od liczby konputerów w wybranej Placówce konkursowej.
    Maksymalna liczba placówek konkursowych: nieograniczona.
    Minimalna liczba członków komisji (z różnych szkół uczestniczących) w placówce konkursowej: 3.
    Opłata za udział w etapie wojevódzkim: 0 zł.
  • Etap krajowy
    18.4., 17:00 - udostępnienie krajowych nominacji (ranking z wszystkich województw)
    10.5., 20:00 - zakończenie zgłoszeń uczestników oraz opiekunów

    13.5., 08:00 - 14.5., 17:00 - krajowe konkursy
    15.5., 17:00 - opublikowanie krajowych wyników
    Do etapu narodowego awansują w każdej kategorii wojewódzcy zwycięzcy oraz najlepsi z listy krajowych mominacji. Liczby awansujących w każdej kategorii będą zależeć od całkowitej liczby komputerów we wszystkich placówkach etapu krajowego łącznie, i będą proporcjonalne do liczb zawodników w każdej kategorii w etapie regionalnym.
    Maksymalna liczba placówek konkursowych: 6.
    Minimalna liczba członków komisji (z różnych szkół uczestniczących) w placówce konkursowej: 5.
    Opłata za udział w etapie krajowym: 40 zł od zawodnika + ewentulana opłata w placówce konkursowej (obiad, nocleg itp.).
  • Etap międzynarodowy (finał)
    31.5., 20:00 - zakończenie zgłoszeń uczestników oraz opiekunów
    10. - 12.6., Gimnazjum nr 1, Ząbki (pod Warszawą), Polska
    Do międzynarodowego finału awansuje pierwsych 5 zawodnikow w każdej kategorii z każdego kraju.
    Nowe: dodatkową atrakcją tegorocznego międzynarodowego finału będą również konkursy sportowe (lekkoatletyka, pływanie, gra w piłkę, itp. ..) oraz program kulturalny.
    Opłata za udział w etapie międzynarodowym: 80 zł od zawodnika.
    Cena wyżywienia: 25 zł/doba (śniadanie, obiad, kolacja). Zakwaterowanie: darmowe w szkole we własnych śpiworach lub w pobliżu schronisko w cenie 30 zł/doba.

Platforma konkursowa Baltie
  • Zgłoszenie szkoły
    Szkoła jest zgłoszona do konkursu, gdy nauczyciel na platformie Baltie.NET zgłosi szkołę jako placówkę konkursową do najniższego etapu konkursu w zakładce "Placówki konkursowe" klikając na zielony "+".
  • Zgłoszenie ucznia
    Ucznia zgłasza nauczyciel logując się za pomocą swojego UID oraz hasła SGP. W lewym menu wybiera aktualny konkurs - Domowy etap, potem zakładka "Placówki konkursowe", wybiera szkołę, potem zakładka "Komisja,Grupy,Zawodnicy,Protokóły", definuje "Grupy zawodników" za pomocy zielonego "+" w tablicy grupy, i potem z listy jeszcze niezgłoszonych uczniów wybiera uczniów do poszczególnych grup.
    Notatka: Każdy uczeń musi mieć już swoje konto SGP. Konto uczniowi założy nauczyciel na swoim koncie SGP.
  • Grupa
    Grupa składa się z kilku uczestników, którzy bedą pracować w jednej sali, każdy przy jednym komputerze. OPK (Organizator Placówki Konkursowej) dla każdej grupy ustali: nazwę grupy (np. Grupa-1 albo Sala-1), termin i czas pracy i kod kontroli dla danej grupy (informacje o kodzie poniżej).
  • Zadania
    Zwykle zadań jest od 4 do 8.
    Zadania zobaczą uczestnicy po zalogowaniu się do konkursu w czasie pracy ich grupy (informacje o "czasie pracy grupy" poniżej).
    Zobacz sposób zapisu programu oraz listę zakazanych poleceń (ikon).
  • Ocena zadań
    Wszystkie zadania ocenia serwer konkursowy Baltie.
    Ostateczny ranking uczestnika zależy od średniej rankingu wszystkich poprawnie rozwiązanych zadań.
    W przypadku tego samego miejsca w rankingu, wyżej oceniany jest uczestnik, który lepiej rozwiązał trudniejsze zadanie.
    Wysyłanie niepoprawnych lub pustych programów jest bez sensu, bo i tak nie ma wpływu na ranking.
  • Priorytety
    Ocena każdego (nie odrzuconego przez serwer) zadania następuje w kolejności:
    1. Błędy w scenie.
    2. Błędy w grafice.
    3. Błędy w pliku tekstowym.
    4. Liczba poleceń.
    5. Liczba prób (nagrania na serwer).
  • Limit czasowy
    Domowy etap: nie ma wskazanego limitu czasowego, uczniowie mogą pracować w szkole lub w domu.
    Szkolny etap: 90 minut.
    Wojewódzki etap: 120 minut.
    Krajowy etap: 150 minut.
    Międzynarodowy etap: 180 minut.
  • Czas pracy grupy
    Termin i czas w którym uczestnicy (jednej grupy) widzą i mogą przesyłać swoje programy na serwer.
    Czas ustala organizator placówki dla każdej grupy osobno.
  • Nadzór
    Nadzór w pracowni komputerowej ma zapewnić, aby uczestnicy podczas pracy nie kontaktowali się w jakikolwiek sposób z kimś innym, nie robili kopii zadań, itp.
  • Kod kontroli dla grupy
    Uczestnicy w jednej grupie zaczynają pracę po wprowadzeniu kodu kontroli dla grupy. Nadzór powinien zadbać, aby nikt niepowołany nie otrzymał tego kodu (komórki, ICQ, Skype, e-mail, itp.) i praca przebiegała samodzielnie. Kod można zmienić w każdym momencie i dowolną ilość razy.
  • Rozpoczęcie pracy przez uczestnika
    Uczestnik wybiera poprawny etap konkursu Baltie, loguje się i wpisuje kod kontroli dla swojej grupy. Dopiero po podaniu kodu kontroli uczestnik zobaczy zadania i będzie mógł rozpocząć pracę oraz wysyłać swoje rozwiązania na serwer. Uczestnik zawsze widzi czas pozostały do końca konkursu.
  • Sprawdzanie adres IP
    Serwer konkursowy, z wyjątkiem etapu domowego, nie pozwoli pracować z innego adresu IP niż adres IP Placówki konkursowej.
  • Dostęp do internetu (obowiązkowe od etapu wojewódzkiego i wyżej)
    Zalecamy, aby zablokować wszystko (internet, e-mail, Skype, ICQ, itp.), z wyjątkiem dostępu na stronę konkursu. Można to zrobić na dwa sposoby:
    • pozwolić tylko na połączenie z adresem http://www.baltie.net, albo
    • zamknąć wszystkie porty w zaporze i otworzyć jedynie port (8001),
      uczestnik następnie wpisze w przeglądarce internetowej www.baltie.net:8001, lub organizator utworzy na pulpicie skrót do tego adresu.
    W przypadku wątpliwości, zalecany jest wcześniejszy kontakt z administratorem sieci komputerowej w szkole.
© Wszelkie prawa zastrzezone     INTERAKTYWNA POLSKA
Webmaster: Grażyna Smaga